Przejdź do treści

Polityka Prywatności strony internetowej Fundacji Dom Hospicyjny w Pruszczu Gdańskim

1. Informacje ogólne

Niniejsza Polityka Prywatności opisuje zasady przetwarzania danych osobowych osób korzystających ze strony internetowej Fundacji Dom Hospicyjny w Pruszczu Gdańskim, dostępnej pod adresem www.hospicjumpruszcz.pl.

Administratorem danych osobowych jest Fundacja Dom Hospicyjny w Pruszczu Gdańskim z siedzibą przy ul. Obrońców Westerplatte 5, 83-000 Pruszcz Gdański (dalej: „Fundacja”). Z Administratorem można kontaktować się za pośrednictwem adresu e-mail: iod@hospicjumpruszcz.pl.

2. Zakres przetwarzania danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe wyłącznie w zakresie niezbędnym do realizacji celów związanych z:

  • obsługą zapytań kierowanych za pośrednictwem formularzy kontaktowych;
  • umożliwieniem korzystania z funkcjonalności strony internetowej;
  • prowadzeniem statystyk dotyczących korzystania ze strony (np. analiza ruchu na stronie, Google Analytics);
  • realizacją obowiązków prawnych Fundacji.

Dane osobowe mogą obejmować: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, a także adres IP i inne dane techniczne związane z korzystaniem ze strony.

3. Cele i podstawy prawne przetwarzania danych

Dane osobowe przetwarzamy na podstawie:

  • art. 6 ust. 1 lit. a RODO – zgoda osoby, której dane dotyczą (np. w przypadku subskrypcji newslettera lub zgłoszenia przez formularz);
  • art. 6 ust. 1 lit. b RODO – niezbędność przetwarzania danych do wykonania umowy lub podjęcia działań na żądanie osoby przed zawarciem umowy;
  • art. 6 ust. 1 lit. c RODO – obowiązek prawny ciążący na Administratorze (np. związany z obsługą zgłoszeń);
  • art. 6 ust. 1 lit. f RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora (np. statystyki, zapewnienie bezpieczeństwa strony).

4. Odbiorcy danych

Dane osobowe mogą być przekazywane:

  • podmiotom współpracującym z Fundacją (np. dostawcom usług IT, operatorom analitycznym, takim jak Google);
  • organom publicznym na podstawie obowiązujących przepisów prawa;
  • innym odbiorcom wyłącznie w przypadku uzyskania zgody osoby, której dane dotyczą.

5. Okres przechowywania danych

Dane osobowe będą przechowywane przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do realizacji celów, dla których zostały zebrane, a także zgodnie z przepisami prawa. W szczególności:

  • dane związane z zapytaniami przez formularze kontaktowe – przez okres obsługi zapytania i maksymalnie 2 lata od zakończenia kontaktu;
  • dane przetwarzane na podstawie zgody – do czasu jej wycofania;
  • dane techniczne związane z korzystaniem ze strony – przez okres wskazany w polityce plików cookie (sekcja 7).

6. Prawa osób, których dane dotyczą

Każda osoba, której dane są przetwarzane przez Fundację, ma prawo do:

  • dostępu do swoich danych osobowych;
  • sprostowania nieprawidłowych lub niekompletnych danych;
  • usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) w przypadkach przewidzianych w art. 17 RODO;
  • ograniczenia przetwarzania danych;
  • przenoszenia danych do innego administratora;
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Fundacji;
  • cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody;
  • wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO), ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

Wnioski dotyczące realizacji praw można kierować na adres e-mail: iod@hospicjumpruszcz.pl.

7. Pliki cookie

Strona internetowa wykorzystuje pliki cookie w celu:

  • zapewnienia prawidłowego funkcjonowania strony;
  • dostosowania wyświetlanych treści do preferencji użytkownika;
  • prowadzenia statystyk i analizy ruchu na stronie (np. Google Analytics, WP Statistics).

Użytkownik może zarządzać ustawieniami plików cookie za pośrednictwem ustawień swojej przeglądarki internetowej. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce plików cookie dostępnej na stronie Fundacji.

8. Bezpieczeństwo danych

Fundacja stosuje środki techniczne i organizacyjne w celu zapewnienia ochrony przetwarzanych danych osobowych, w tym:

  • szyfrowanie danych (np. certyfikaty SSL);
  • kontrolę dostępu do systemów informatycznych;
  • regularne audyty bezpieczeństwa;
  • anonimizację danych przesyłanych do narzędzi analitycznych.

9. Zmiany w Polityce Prywatności

Polityka Prywatności może być okresowo aktualizowana w celu dostosowania do obowiązujących przepisów prawa lub zmian w funkcjonowaniu strony internetowej. Aktualna wersja Polityki będzie dostępna na stronie internetowej Fundacji.

10. Kontakt

W przypadku pytań dotyczących Polityki Prywatności lub przetwarzania danych osobowych prosimy o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: iod@hospicjumpruszcz.pl.